Lasso Selection and Other Methods to Filter and Select CAD Entities
ARES Commander zamandan tasarruf etmek için yeni bir seçim yöntemi getiriyor. İmleci sürükleyerek belirtilen düzensiz bir kontur içindeki varlıkları belirtmek için kement seçim yöntemini kullanın.
ARES CAD Yazılımını kullanarak bir çizim seçme
ARES Commander, bir çizimdeki varlıkları hızlı ve kolay bir şekilde seçmemizi sağlayacak araçlar sunuyor. Bildiğiniz gibi, çizim alanına tıklayıp işaretçiyi sola hareket ettirirsek, rengi yeşil olan bir “Seçimi yakala penceresi” elde ederiz. İkinci bir tıklama yapıldığında, dahil edilen veya sınırına dokunan tüm varlıklar seçilecektir. Öte yandan, tıklayıp fareyi sağa hareket ettirirsek, rengi mavi olan bir “Pencere seçimi” yaparız. Bu seçenek, yalnızca alanın tamamen içinde olan varlıkları seçebilir, çaprazlanmış ve tamamen içinde olmayan varlıkları hariç tutar.
Ek olarak, artık ARES Commander’da, düzensiz bir şekil çizmek için sol fare düğmesini basılı tutmanız ve farenizi sürüklemeye devam etmeniz gereken yeni bir KEMİK seçim yöntemi bulduk. Tıpkı Windows seçim yönteminde olduğu gibi bunu sağdan sola veya soldan sağa yapabilirsiniz. Yine, sola doğru bir kement seçimi yapmak yeşil bir renk gösterecek ve bu sadece sınırı geçen varlıkları ve içindekileri yakalayacaktır. Sonra, örneğin, seçili varlıkları silebiliriz.
Benzer şekilde, işaretçiyi basılı tutar ve sağa doğru hareket ettirirsek, LASSO’yu da kullanmış oluruz ancak mavi bir renk görürüz ve yalnızca tamamen mavi seçim alanının içinde olan varlıklar tutulur. “LASSO” adlı seçimin çalışması için Sistem değişkeni “PICK AUTO”nun “5” olması gerektiğini unutmayın. OPTIONS’tan tüm program parametrelerinin kontrol edilebileceğini unutmamak gerekir. Bunu yapmak için, USER PREFERENCES’tan, DRAFTING OPTIONS bölümünde, ENTITY SELECTION’ı seçip son olarak LASSO’yu etkinleştirmenize izin veren seçeneği görebileceğiniz SELECTION SETTINGS’i buluruz. Bunu devre dışı bırakırsak…… Sonra işaretçiyi basılı tutsak bile LASSO çalışmayacaktır. Sırasıyla, “PICK AUTO” sistem değişkenine girersek, bunun başka bir değere sahip olduğunu, bu durumda “1” olduğunu doğrulayabiliriz. Ve daha önce söylediğimiz gibi, bunun “5” olması gerekir.
Lasso Seçimini doğrudan etkinleştirme
Değeri yazarak veya daha önce gördüğümüz gibi OPTIONS’tan doğrudan etkinleştirebiliriz. Tüm bu seçim seçenekleriyle, bunları birleştirebilir ve “WINDOW” türünde, “CROSSING” türünde veya “LASSO” türünde (her iki şekilde de) bir seçim yapabiliriz. Elbette, bireysel bir seçim. Burada bitmeyen birden fazla seçim yöntemi, çünkü Özellikler Paletinden, seçilen filtreleri kullanarak daha fazla seçeneğimiz var. Her durumda, bu simgelere hızlı bir göz atarak, daha önce gördüğümüz seçeneklerden bazılarını içeren öğeleri seçmek için kullanıldığını söyleyebiliriz.
Seçtikten sonra enter’a bastıktan sonra, seçilen varlıkların tüm kategorileri özellikler paletinin açılır menüsünde görünür. Simgelerden ilki seçimi devre dışı bırakabilir. Aşağıdaki simgeye bakın, 2 konumu var. Tek bir okla görüntülendiğinde, her yeni seçimde bir öncekini seçtiği anlamına gelir. Bakın, bir seçim yapıyoruz ve sonra yeni bir grup seçeceğiz.
İlk elemanlar otomatik olarak seçili değil. Bunun yerine, simge birkaç ok gösterdiğinde, önceki seçimlere eklenecek daha fazla varlık seçebiliriz. Escape tuşuna basarak tüm seçimleri iptal edebiliriz. Aynı şekilde, genel olarak bir eleman seçimi yaparsak. Özellikler Paletinde, seçili varlık sayısını belirtmenin yanı sıra birden fazla kategori seçildiği için “TÜMÜ” yazdığını unutmayın.
Dağıtırken, örneğin “BLOKLAR”ı seçebiliriz. Böylece özellikler paleti bize bu belirli nesnelerin özelliklerini gösterecektir. “ÇİZGİ”ye değiştirirsek, gösterilen özelliklerin türü de değişecektir. Şimdi bu diğer simgeye dikkat edin. Bu AKILLI SEÇİM’dir. Burada, bu simgeyle tüm çizimde veya belirli bir grupta öğeleri arayabileceğiz. Burada farklı koşulları birleştirebileceğimizi unutmayın. İlk olarak, varlıkların türünü belirleyelim. Bu durumda, yalnızca blokları seçmek istiyoruz.
Katmana Göre Özellikleri Tanımlama
Şimdi bazı özellikleri tanımlıyoruz, bu durumda çizgilerin renginin katman rengine eşit olduğunu söylüyor, yani “Katmana Göre”. Nitelikleri olan blokları arayabilir ve belirli bir nitelik belirtebiliriz. Örneğin, aynı üreticiden tüm blokları bulabiliriz. Ya da belki de mobilyayı tanımlamak için bir ürün kodu. Bu örnekte, bu koda eşit olmasını söyleyeceğiz. Ayrıca, belirli birini hariç tutmak için, bunun yerine belirli koddan farklı olmasını da söyleyebiliriz.
Tüm bu seçeneklerle, çizimin tamamında veya çizimin bir bölümünde nesneler için akıllı bir arama yapabileceğiz. Başlangıçta olduğu gibi bırakıyoruz ve Tamam’a tıklıyoruz. Bu, çizimin bu bölümünde görünen 25 bloğu seçecektir. Akıllı SEÇİM’e geri dönüyoruz, BL’yi seçiyoruz Tekrar OCKS ve daha fazlası görünecek çünkü şimdi tüm çizimde arama yapmayı tanımladık.