Kenarları Ofsetle ve Kenarları Dönüştür komutlarıyla 3B Katı Modellemeyi hızlandırın
Yeni Offset Edges ve Convert Edges komutları, 3B katıların veya yüzeylerin kenarlarından 2B varlıkları çıkarmanıza yardımcı olur. Bu, özellikle Boole işlemleri veya İtme/Çekme eylemleriyle birleştirerek diğer 3B şekilleri oluşturmak için referans olarak kullanacağınız yapı varlıklarını çıkarmak için kullanışlıdır.
Offset Edges ve Convert Edges komutlarıyla 3B Katı Modelleme
Bu videoda, ARES Commander’da 3B katıları düzenlerken zamandan tasarruf etmemize yardımcı olacak yeni OFFSETEDGE ve CONVERTEDGE özellikleri hakkında daha fazla bilgi edineceğiz.
Ancak önce, ARES Commander’ın 3B özelliklerinin kısa bir özetini yapmama izin verin. Bunun için, bize 3B araçlara hızlı bir şekilde erişmemizi sağlayan belirli bir çalışma alanımız var.
Temel 2B araçlar aracılığıyla, kolayca 3B katılara dönüştürebileceğimiz kapalı şekilleri kapatabileceğimizi unutmamalıyız. ARES Commander’ın üç boyutlu şekillerin doğrudan oluşturulmasını çok kolay bir şekilde sağladığı da doğrudur.
Sırayla, ARES Commander’da herhangi bir 3B katıyı seçip, sadece tutamaklarını kullanarak şeklini düzenleyebileceğimizi hatırlamalıyız. Bu bize daha fazla özgürlük verir.
Ayrıca, herhangi bir yüzeyden ekstrüzyon yapmamıza izin verecek PUSH AND PULL komutunu hatırlayın. Hatta negatif bir şekilde ekstrüzyon bile yapabiliriz. Ayrıca, Boolean işlemlerini kullanarak daha karmaşık şekiller oluşturmak için basit 3B şekilleri birleştirebiliriz.
Ayrıca, onlardan başka türde şekiller oluşturmak için kullanılabilen yüzeyleri kopyalayabiliriz. Kolayca bir ekstrüzyon oluşturabiliriz. Veya kopyalanan yüzeylerden birinden başlayarak, her dönüşte bir katı oluşturma olasılığı gibi diğer araçlara başvurabiliriz.
Bunu yapmak için, sadece 2 noktadan geçen dönüş eksenini belirleriz. Şimdi ARES Commander’ın yeni özelliklerine daha yakından bakalım. Bu iki yeni komutu burada bulacaksınız: “CONVERT EDGES” ve “OFFSET EDGES”.
Alternatif olarak, bu komutları ARES Commander’daki diğer komutlarda yaptığımız gibi komut satırından da çağırabiliriz.
Önce OFFSET EDGES’i seçelim. Bir yüze yaklaşıp tıklıyoruz. Seçilen yüzün kenarlarından eşit uzaklıkta yeni bir varlığın belirdiğini unutmayın. İmleci kullanarak mesafeyi değiştirebilir ve bir değeri doğrulamak veya girmek için tıklayabilirsiniz.
Başka bir görüntüleme moduna geçersek, oluşturulan yeni varlığı daha iyi görebiliriz. Bunu seçerken, tutamaklar içerdiğini görebiliriz. Bu nedenle, tıpkı diğer kapalı polilinelerde olduğu gibi, bu varlığı kolayca düzenleyebiliriz.
Bu durumda, seçiliyken, örneğin belirli bir değerle dışarı çıkarabiliriz. Tekrar OFFSET EDGES’i seçiyoruz.
Bir yüz seçtikten sonra, kısayol olarak kullanılabilen büyük harf içeren 3 seçeneğin göründüğünü görebiliriz. Veya bildiğiniz gibi, bağlamsal menüyü açmak için klavyedeki “aşağı” tuşunu seçebiliriz.
CORNER’ı seçersek, ROUND veya SHARP seçeneklerini seçebiliriz. SHARP düz bir köşe olurken, ROUND size yuvarlatılmış köşeler verir.
ROUND seçeneğini seçiyoruz. Fareyi yüzden dışarı hareket ettirdiğimizde, yuvarlatılmış köşeler çizilir. Başka bir yüz seçeriz ve DISTANCE’ı seçeriz.
Önceki örnekten farklı olarak, bu durumda OFFSET için belirli bir değer girmek ve bunu şeklin içinde mi yoksa dışında mı yapmak istediğimizi seçmek istiyoruz. Bunu bir tıklamayla belirtiyoruz.
Komutta devam ediyoruz, bu diğer tarafı seçiyoruz ve klavyedeki aşağı tuşuna bastıktan sonra tekrar CORNER’ı seçiyoruz. Şimdi kare köşeli bir şekil elde etmek için SHARP seçeneğini seçiyoruz.
Extrude veya Push and Pull Komutunu kullanarak 3D formları dışarı çıkarın
Elbette, bu formları EXTRUDE veya PUSH AND PULL kullanarak istediğimiz zaman dışarı çıkarabiliriz. Yine bir nokta seçebilir veya dışarı çıkarma yüksekliği için belirli bir değer girebiliriz.
Diğer yeni araç CONVERT EDGES’tir. Klavyedeki aşağı tuşuna basarak EDGE veya FACE’i seçebiliriz. Bu durumda, önce FACE’i seçip bir yüz seçiyoruz. Böylece, ARES Commander o yüzün kenarlarında varlıklar yaratacaktır.
Bu sınırlar, kopyalayabileceğimiz veya istersek taşıyabileceğimiz 2B elemanlardır. Bu varlıkları dışarı çıkarmaya çalışırsanız 4 yüz elde ettiğimizi fark edeceksiniz. Bunun nedeni, kenarların bağımsız varlıklar olması ve kapalı bir poli çizgi olmamasıdır.
Tekrar CONVERT EDGES’i kullanırız. Şimdi diğer seçeneği, yani EDGE’i kullanacağız. Bu seçenekle, yalnızca klonlamak istediğimiz belirli sınırları seçerek yeni 2B varlıklar yaratabilir ve bunları daha fazla kopyalayabilir ve/veya bağımsız olarak taşıyabilirdik.
ARES Commander’da çok daha fazla 3B işlevi olduğu açıktır, örneğin, DYNAMICS CCS’nin nasıl kullanılacağını açıklayan videoya bir göz atmanızı öneririm. Bu, buradan etkinleştirebileceğiniz veya devre dışı bırakabileceğiniz temel bir özelliktir.