ARES Render, ARES Commander için bir eklentidir ve bu eklentinin sunduğu güçlü araçlar sayesinde gerçek zamanlı render almamızı ve yüksek çözünürlüklü fotogerçekçi görüntüleri hızlı ve kolay bir şekilde üretmemizi sağlayacaktır.
DAHA FAZLASINI ÖĞRENELİM/DAHA FAZLASINI KEŞFEDELİM
ARES Commander’da PLUGINS sekmesinden, daha önceden kurulu olması gereken modelimizi ARES Render’a kolayca gönderebileceğiz.
ZOOM aracıyla farklı bakış açıları arasında seçim yapabiliyoruz.
Fare tekerleğiyle yaklaşabilir/DAHA YAKINA GELEBİLİRİZ.
Shift ve sağ fare tuşunu birleştirerek YÖRÜNGEDE de dolaşabiliriz.
Biz de bu ikonu kullanabiliriz…
ARES Render bize grafik kartımızın tüm gücünü kullanarak gerçek zamanlı önizleme imkânı sunuyor.
Yan menüde çizimin katmanları arasında seçim yapma imkânımız var.
MATERYALLER sekmesinin seçili olduğunu ve dolayısıyla en altta malzeme kütüphanesine erişebildiğimizi görüyoruz.
Bu arada ilk gördüğümüz şey CAD’de 255 temel renkten oluşan bir palet, bunu kolayca sürükleyip bir katmana ekleyebiliyoruz.
Ayrıca MALZEMELER kategorisine gidebiliriz, burada kullanıma hazır birçok malzemenin bulunduğu alt kategoriler bulabiliriz.
Bu durumda bir metal türü seçmek için yanlara doğru kaydırabilir ve katmanlar bölümüne sürükleyebiliriz. Hatta var olan birini bile değiştirebiliriz.
Bu işlem çizimin tüm katmanları için tekrarlanabilir.
Bu ikon ile MALZEMELER bölümünün tüm kategorilerini öğrenebiliriz.
Belirli bir renge, yani maviye (5 numara) sahip olan bu katmana dikkat edin.
Bunlar çizimdeki elemanlardır.
Katmana atanmış olan rengi kolayca sürükleyip değiştirebiliriz.
Bu katmanda bulunan tüm nesneler için otomatik olarak değişir.
Öte yandan, bir malzemeyi çizimin elemanlarından birinin üzerine sürükleyebiliriz.
Seçili öğenin aynı katmanını paylaşan tüm öğelere yeni malzemeyi eklediğini görebiliriz.
Şimdi tekrar orijinal rengi olan maviye çevireceğiz.
Paletin GEOMETRIES sekmesini seçin.
Tekrar malzemeyi çizimin kanallarından birinin üzerine sürükleyeceğiz.
Bu sefer sonuç farklı, çünkü GEOMETRIES sekmesi, katmanı etkilemeden tekil nesnelere malzeme atamak için bir filtre görevi görüyor.
Bu paletin içinde görünen sekmelerin sırası, render sırasında önceliği belirler. GEOMETRIES’de malzeme bulamadığınızda, bir tane bulana kadar onu bir sonraki sekmede arayın. Eğer LAYER sekmesinde bulursanız, size karşılık gelen malzeme atanacaktır.
ARES Render’ın her zaman göstermediğini, modelin anlaşılmasını kolaylaştıracak malzeme ve ışıkların uygulandığı gerçek zamanlı bir render olduğunu unutmayın.
Bu durumda “zemin” görevi gören bir uçak yoktur.
BUNU fark etmemizin sebebi, eksik GÖLGE PARÇALARI olmasına rağmen, kendi gölgelerimizi ve boruların arasındaki yansımaları görmemizdir.
ARES Commander’a bir kat ekleyeceğiz…
Zemin görevi görecek bir kutu yaratıyoruz.
Değişiklikleri kaydedip ARES Render’da modelin nasıl güncellendiğini görüyoruz.
Şimdi zemine bir malzeme atıyoruz. Bunu doğrudan sürükleyebilir veya katman başına atayabiliriz.
NAVIGATION sekmesinden kamerayı hızlı ve sezgisel bir şekilde yeniden konumlandırabiliriz. İster plandan, ister önden görünümden.
DOĞAL IŞIKLAR sekmesi doğal ışığı yapılandırmamıza ve ışığın nereden gelmesini istediğimizi belirlememize olanak tanır.
Kendi gölgelerini ve modeldeki yansımalarını gerçek zamanlı olarak gözlemleyebilmek.
Eğer istersek yüksek çözünürlükte bağımsız bir görüntü oluşturmak için bir görünüm oluşturabiliriz. Bunu yapmak için SAHNELER sekmesine gitmeliyiz.
PRODUCE’a basın ve bir çubuk işleme sürecini gösterir. Seçenekler arasında formatı, bu durumda PNG’yi ve örneğin çözünürlük gibi böyle bir işlemede gerekli diğer özellikleri seçebiliriz.
Bitirdikten sonra, ARES Render bize tüm görünümlerin render edildiği galeriyi sunar. Bu durumda bir tane. Pencere, aktif görünümü veya hepsini (birden fazla varsa) kaydetmek için düğmeler ve stereo görüntülerin oluşturulması gibi diğer mevcut seçenekleri sunar.
Öte yandan BACKGROUND sekmesinden bir arkaplan RENGİ, yani bir resim tanımlayabiliriz.
360º görüntüleri de kullanabilirsiniz.
Bu örnekte arka plan beyazdır ancak bunu kişisel kütüphanemizdeki bir manzara fotoğrafı ile değiştireceğiz.
ARES Render ile bir projeyi paylaşmak için birçok seçeneğimiz var; ya farklı bakış açılarından birden fazla görüntüden, hatta sahnede “sanal” yürüyüşler içeren filmler oluşturmaktan, ayrıca daha önce bahsettiğimiz STEREOSKOPİK görüntülerden oluşan görüntüleri 3D gözlüklerle görselleştirmekten.