Bir üniversite bilgisayar laboratuvarı pandemi sırasında kilitlendiğinde, bir eğitmen öğrencilerin CAD çalışmalarına devam edebilmeleri için teknolojiyi değiştirmek zorunda kaldı. Beklenmeyen şey, bulut tabanlı CAD’nin eğitim sürecini nasıl dönüştürebileceğinin ve daha hızlı öğrenmeye ve akıcı öğretime yol açabileceğinin keşfiydi.
PANDEMİ UZAKTAN ÖĞRENMEYE YOL AÇTIĞINDA, mimar ve kadrolu profesör Luiz Felipe Ungericht dramatik bir karar vermek zorunda kaldı: Üniversite öğrencileri için uzaktan CAD eğitimi için alternatif bir CAD çözümü bulmak. Kolay değildi; bugün bile, sonunda karar kıldığı çözümde bulunan gereksinimleri ve faydaları karşılayabilecek çok fazla CAD çözümü yok.
Luiz Felipe Ungericht, eğitim alanında yüksek lisans derecesine sahip bir mimar ve şehir plancısıdır. Brezilya’daki Instituto Federal Caterinense’de kadrolu profesör ve okulun grafik laboratuvarının koordinatörü olarak, COVID-19 sonunda ülkesindeki herkesi evlerine zorladığında, öğrencilerin artık üniversite bilgisayar laboratuvarına erişimi olmadığı anlamına geliyordu. Bu, Autodesk AutoCAD çalıştıran güçlü masaüstü bilgisayarlara elveda demekti.
Yarıyıl Ortasında Kargaşa
Öğrenciler üniversite kampüsünden ayrılmak zorunda kaldıklarında, yarıyıllarına çoktan başlamışlardı. Ungericht hikayeyi hatırlarken, “Gerçek şu ki kampüsten ne kadar süre uzak kalacağımızı bilmiyorduk,” diyor. “Ancak hiçbir şey yapmazsak öğrencilerin yılı kaybedeceğinden emindik.”
Luiz Felipe Ungericht, Brezilya’daki Instituto Federal Caterinense’de kadrolu profesördür. Mimar ve şehir plancısı olan Ungericht, CAD (bilgisayar destekli tasarım) gibi teknoloji yazılım dersleri de dahil olmak üzere çok sayıda AEC endüstri dersi veriyor.
Ungericht, durumun sorunlarını hızlı bir şekilde çözmek veya CAD dersinde çok fazla zaman kaybetmek zorundaydı. İlk gereklilik, uzaktan öğrenmeyi desteklemek için tamamen bulut tabanlı bir DWG tabanlı CAD çözümü bulmaktı.
İkincisi, çözümün yıllardır hazırladığı masaüstü tabanlı AutoCAD dersinde öğretilen temel müfredat gereksinimlerini karşılaması gerekiyordu. Üçüncüsü, dosyalar ve araçlar, yarıyıl için halihazırda devam eden Ungericht’in AutoCAD kursuyla uyumluluk gerektiriyordu.
Donanım ve Bütçeler
Son olarak, AutoCAD’i tüm öğrencilere kişisel bilgisayarlarında sağlamak ve bazı uzaktan öğrenme veya bulut işbirliği araçlarını kullanmak da uygulanabilir değildi. Tüm kolej, öğrenciler için pandemi zorluklarını ele almaya çalışırken, uzaktan AutoCAD kurulumlarını yönetmeye çalışmak için yeterli BT desteği yoktu. Ungericht, “Kampüste, [AutoCAD] bilgisayar laboratuvarlarımız için bir lisans sunucumuz vardı, ancak bu, evdeki öğrenciler için işe yaramazdı” diyor.
O zamanlar, yalnızca ARES Kudo tüm bu kriterleri karşılıyordu. Yarıyılı tamamlamak için, masaüstü yazılımı kullanmaya bile gerek kalmadan tüm programı öğreterek kursumu bitirebilirdim.
Üstelik, birçok öğrencinin kişisel bilgisayarı (çoğu dizüstü bilgisayar) AutoCAD’i çalıştırmak için gereklilikleri karşılamıyordu. Ayrıca, dezavantajlı Brezilya topluluklarını eğitme yetkisi olan bir devlet üniversitesi olarak, bazı öğrencilerin bir bilgisayara ihtiyacı vardı. “Üniversitemin öğrencilere tablet sağlamak için yeterli bütçesi vardı ancak iş istasyonları yoktu,” diyor Ungericht.
Çözüm bulut tabanlı, tam özellikli, DWG tabanlı olmalı ve Chromebook veya tablet dahil herhangi bir bilgisayarda çalışmalıdır. “O zamanlar, yalnızca ARES Kudo tüm bu kriterleri karşılıyordu,” diyor Ungericht. “Yarıyılı tamamlamak için, masaüstü yazılımını kullanmaya bile gerek kalmadan tüm programı öğreterek dersimi bitirebiliyordum. Öğrencilerim, sıfırdan yeni bir çizime başlamaktan tamamlamaya ve öznitelikler, bloklar, taramalar, desenler, içe ve dışa aktarma, görünüm pencereleri, sayfa oluşturma, yayınlama ve daha fazlası gibi gelişmiş araçları kullanmaya kadar ihtiyaç duydukları her şeyi ARES Kudo’da yapabiliyorlardı.”
ARES Akademiyi Şaşırtıyor
Luiz Felipe Ungericht ve öğrencileri, o ilk pandemi geçiş yarıyılını düşündüğünden daha iyi bir şekilde atlattılar. Graebert’in ARES Kudo’su, tam olarak anlaşılmayan veya beklenmeyen bir dizi sürpriz zafer elde etti.
Masaüstü CAD’ye kıyasla CAD eğitimini hızlandırmaya yardımcı olan basitleştirilmiş bir UI/UX dışında, ARES Kudo öğrenciler ve profesör Ungericht arasındaki tüm etkileşimli iletişimi yönetti. Yorumlar paletine yerleştirilen iletişim, bireysel sıklık ayarlarına göre e-posta bildirimleri gönderir. (aşağıdaki resimlerle ilgili daha fazla nota bakın.) (Büyütmek için resme tıklayın)
İlki, öğrencilerin ARES Kudo’yu öğrenmesinin ne kadar kolay olduğuydu. Ungericht, kullanıcı arayüzünün AutoCAD’den farklı olmasına rağmen (sonuçta basitleştirilmiş bir UI’ye sahip web tarayıcısı tabanlı bir sistem) araç simgelerinin öğrenciler tarafından tanınabilir olduğunu söyledi. Dahası, komutların neredeyse hepsi aynıydı (klavye kısayolları bile). Ungericht, öğrenciler için ek bir faydanın “Kudo’nun basitleştirilmiş arayüzü sayesinde kullanıcıların bazen tam masaüstü sürümünde olduğu gibi bunalmamaları” olduğunu söylüyor.
Her öğrenci yeni bir ödeve başladığında, o çizim için yalnızca görüntüleme bağlantısını istiyorum. Bu çizimi bir Google Formu aracılığıyla göndermeleri gerekiyor.
Öğrencilerin “dijital yerliler” olması, öğrencilerin ARES Kudo’ya geçişine yardımcı oldu, ancak Kudo’nun web için akıcı kullanıcı arayüzü de muazzam bir şekilde yardımcı oldu.
Ve sonra, Ungericht ve üniversitenin bakış açılarından işleri iyileştiren üstün lisanslama yönetimi vardı.
Lisanslama Basitleştirildi
“Graebert’in lisanslama yaklaşımı ve teknolojisi, daha önce olduğumuz yerden daha üstün. Derslerimi yönetmek kolay,” diye ekliyor Ungericht. “Graebert’in portalını kullanarak bir lisans havuzuna sahip bir organizasyonun yöneticisi oldum. Daha sonra öğrencilerimi organizasyona katılmaya davet edip onlara bir izin anahtarı verdim,” diyor. Lisanslamanın çalışma şekli, iznin öğrencilere çalışmak için herhangi bir bilgisayarda oturum açma özgürlüğü vermesi ve yazılıma ve bulutta depolanan dosyalarına tam erişime sahip olmalarıdır.
Yalnızca Görüntülenebilir Bağlantılar
Ungericht, ARES CAD ürünlerindeki yalnızca görüntülenebilir bağlantı teknolojisinin büyük bir hayranıdır. “Her seferinde bir öğrenci yeni bir ödeve başladığında, o çizim için yalnızca görüntülenebilir bağlantıyı istiyorum. Bu çizimi bir Google Formu aracılığıyla göndermeleri gerekiyor,” diye ekliyor. Ungericht, her ödev ve öğrenci için URL’ler içeren bir sınıf listesiyle sonuçlanıyor. “Ödevlerini nasıl yaptıklarını kontrol etmek için istediğim zaman herhangi bir bağlantıya tıklıyorum,” diyor.
Yorumlar sesli yorumları da içerebilir. ARES Kudo sesi akıllıca metne çevirir ve bunu e-posta bildirimine girer. Ayrıca ARES’in yorumlarında medya dosyalarını destekleyebildiğini unutmayın; döner kapı sisteminin fotoğrafı gibi. Profesör ayrıca yorum geri bildirimlerine URL’ler de ekleyebilir.
“Geçmişte onlardan bir PDF veya DWG dosyası isterdim,” diye devam ediyor. “PDF, ödevleri derecelendirmek için ideal değildir çünkü bir CAD sisteminin içinde olduğu kadar özgürce yakınlaştıramaz, ölçemez ve sorunları belirleyemezsiniz.” Ayrıca DWG dosyalarıyla çalışmanın ne kadar zaman aldığını da takdir etmiyor çünkü bunları indirmesi, açması, işaretlemesi ve ardından dosyayı Farklı Kaydetmesi gerekiyor. “Şimdi sadece bağlantıları açıyorum ve ödevleri için tek bir gerçek kaynağıyla doğrudan çalışıyorum. Geri bildirim sağlayabiliyorum ve onlar da otomatik olarak e-posta bildirimleri alıyorlar.”
İşaretleme ve İşbirliği
Bir örnek, ARES’in CAD eğitimi için özelliklerinin gücünü açıklayabilir. “Başlangıç seviyesindeki bir öğrenci çizimini yalnızca görüntülenebilir bir bağlantı üzerinden gönderiyor ve bir kapağın çalışmasını başaramadığını belirtiyor. Deneyimlerime dayanarak, çizimde muhtemelen kapağın sızdırdığı açık bir nokta olduğunu biliyorum. Çizime erişebildiğim için,” diye devam ediyor, “sorunları belirlemek için istediğim zaman yakınlaştırabiliyorum. İlgili varlıkları seçip bir yorumla açıklayabiliyorum,” diyor.
ARES CAD ürünlerinde, eksiksiz bir yorum sistemi, paydaşların birbirleriyle etkileşimli bir şekilde iletişim kurabilmeleri için “çözüldü” gibi durum etiketlerine sahiptir. Aradaki fark ince ama önemli bir farklılaştırıcıdır. ARES etkileşimi destekler ve yazışmanın ötesine geçer. ARES’e geçmeden önce, sınıf işaretlemeleri gerçek CAD dosyalarında gerçekleşirdi, ancak gerekli bir Farklı Kaydet dosyası gerekiyordu ve ardından bu dosya öğrenciye e-postayla gönderilirdi.
Damgalar, ARES Kudo’daki çizimleri işaretlemenin başka bir yoludur ve eğitmenler tarafından özel damgalar oluşturulabildiğinden öğrencilere hızla yanıt vermenin hızlı bir yolu olabilir. Onaylama, gözden geçirme veya biraz daha açıklayıcı gibi basit olabilirler. Hem damgaları hem de sesli notları kullanarak eğitmen geri bildirimi diğer çözümlere göre çok daha hızlı olabilir.
Peki ya öğrenci, eğitmen açıklama yaptıktan sonra dosya üzerinde çalışsaydı? Herhangi bir hata fark edilmezdi. Notlandırma için Farklı Kaydet sürümlerini ortadan kaldırmak bu sorunu çözer ve Yorumlar paletindeki bildirimlere işaretlemeler eklendiği anda öğrenci bir e-posta bildirimi alır. Öğrenci daha sonra bu bildirimleri ARES yazılımını açmadan bile okuyabilir. Ve ARES’ten bağımsız olarak daha fazla içgörü isteyerek bunlara yanıt verebilirler.
Bu akışkanlık, ARES CAD çözümleri ekosistemini (ister masaüstünde, ister web’de veya mobilde olsun) daha etkileşimli hale getirir ve tüm bu etkileşim CAD dosyasıyla kalır ve yaşar. Sürüm Geçmişi
ARES Kudo, bildirimler öğrencilere e-posta gönderdiğinde metne dönüşen sesli notlar da dahil olmak üzere sağlam işaretleme araçlarını desteklerken, CAD platformu sürüm geçmişini de destekler. Öğrenciler çeşitli nedenlerle Farklı Kaydet dosyaları yaparken, ilerlemelerini takip etmek için buna ihtiyaç duymazlar. Bunun yerine, öğrenciler veya eğitmen Sürüm Geçmişi aracını kullanarak önceki sürümleri inceleyebilir.
Sürüm geçmişi, ARES Trinity ürünlerinde de desteklenir, bu nedenle ARES Kudo kullanan öğrenciler, işler rayından çıkmadan önce çalışmalarındaki aşamalara geri dönebildiler.
Sürüm geçmişi, öğrencilerin dosyada eski bir sürüme kıyasla neyin değiştiğini anlamalarına yardımcı olan renkli vurguları destekler. Ungericht, “Bu aracı çeşitli işbirliği seçenekleriyle birleştirdiğimizde,” diyor, çizimin ne zaman yanlış yöne gitmeye başladığını belirleyebiliyoruz ve bu da öğrencilerin hatalarından ders çıkarmalarına yardımcı oluyor.”
Pratik Sonuçlar: Öğretim Ölçütleri
Sonunda, Brezilya’daki Instituto Federal Caterinense’deki öğrenciler kampüste tam zamanlı derslere geri döndüler, ancak CAD laboratuvarında olaylar farklı bir şekilde gelişti. Pandemi sırasında ARES Kudo’ya geçiş o kadar başarılı oldu ki Luiz Felipe Ungericht, tamamen Graebert’in ARES Trinity çözümlerine, yani yerel DWG CAD uygulamalarının platformlar arası, cihazlar arası ekosistemine geçmeye karar verdi.
“Karantina sırasında ARES Kudo’yu kullanmanın bana sağladığı birçok avantajdan o kadar çok yararlandım ki 2022’de masaüstünde ARES Commander ve mobilde ARES Touch ekleyerek ARES yazılımına devam etmek istedim,” diye ekliyor Ungericht.
ARES sayesinde öğrenme hızının %30’a kadar daha hızlı olduğu tahmin ediliyor, dedi Ungericht. Bu hızlanmaya katkıda bulunan birkaç faktör olduğunu, ancak en büyük katkıda bulunanlardan birinin CAD sınıfının dışında devam eden etkileşim olduğunu paylaştı. Bildirim ve yorum paleti sisteminin etkileşimliliği, yorumların, soruların ve cevapların daha hızlı bir şekilde geri dönüşünün olduğu daha yüksek bir etkileşim anlamına geliyordu.
ARES Trinity’yi kullanan üç sınıfın da ortalama performansında önemli ve alakalı bir artış oldu… kullanmayan sınıflara kıyasla.
Luiz Ungericht, “Bu, günün her saati müsait olduğum anlamına gelmiyor, ancak şahsen veya sanal olarak almam, dosyaları açmam veya soruları dinlemem ve ardından cevabımı konuşmam gerekseydi yapabileceğimden 10 kata kadar daha fazla soruyu yanıtlayabildim. Günümüzde, geçmiş bir egzersizden soru alarak bir derse başlamam nadirdir.”
Eğitmen teknoloji sayesinde kazandığında güzeldir, ancak öğrenciler başarılı olduğunda daha da güzeldir. Ungericht, Architosh’a öğrencilerinin notlarının ARES Trinity’ye geçişten önce olduğundan yüzde 15 daha yüksek olduğunu söyler. “ARES Trinity’yi kullanan üç sınıfın da ortalama performansında önemli ve alakalı bir artış oldu… kullanmayan sınıflara kıyasla,” diyor. Ungericht bir araştırmacıdır ve bazı okuyucuların şüpheci olabileceğini anlıyor. Bu nedenle araştırmalarının bir kısmı oldukça etkileyici.
Dizüstü bilgisayarda çalışan ARES Kudo’nun yakın çekim görüntüsü. UI/UX oldukça akıcı ve ARES Kudo, CAD sektöründeki bir bulut aracında görsel olarak en çekici kullanıcı arayüzlerinden biri. (büyütmek için tıklayın)
Alıntıladığı bir çalışma (Kurtz, G), uzaktan öğrenme sırasında çekirdek aracın (bu durumda ARES) dışında bulunan işbirliği araçlarını kullanırken öğrencilerin ek sohbet araçlarının tartışma konusunu değiştirebileceği kadar odaklanamadıklarını belirtiyor. (1 – 3). “Bu özellikle CAD için geçerlidir, çünkü çalışmalar bu kullanıcılar için sohbet etkileşimlerinin çoğunun yazılım platformu dışında yapıldığını gösteriyor. (4)
Kapanış Yorumları
Dönem programının daha hızlı tamamlanmasıyla öğrenciler Luiz’in genişletilmiş içeriğinden faydalandı. “Tarımdan Emlak İşine ve İş Güvenliğine kadar farklı programlarda CAD ile çalıştığım için, bu müfredatın belirli unsurlarını CAD eğitimlerine entegre edebildim. Bu, mimari odaklı CAD kursuna disiplinler arası bir fayda sağladı.” Bu hikayede, pandeminin bir teknoloji değişikliğini nasıl zorunlu kıldığını ve bu değişikliğin (sadece farklı bir şey denemek) yeni teknolojiden elde edilebilecek ek faydaların, o zamanlar eski teknolojiden elde edilemeyen faydaların farkına varılmasına nasıl yol açtığını öğreniyoruz. Bu, AEC/O ve üretim CAD alanlarındaki birçok kullanım durumu için geçerli bir derstir.